Felanmälan

Är något fel i din lägenhet eller i huset där du bor? Då gör du en felanmälan, så kommer vi och åtgärdar problemet.

Att bo i lägenhet är bekvämt. Om något skulle gå sönder i din bostad, i ditt trapphus eller i tvättstugan, gör du bara en felanmälan, så kommer vi och fixar det. Och du slipper tänka på skötsel och underhåll.

Enklast gör du en felanmälan genom att logga in på Mina sidor och där följer du anvisningarna. Du kan också göra felanmälan på telefon 010-353 81 00, vardagar mellan klockan 08:00-09:00..

För att få felet åtgärdat så snart som möjligt är det en stor fördel om du tillåter att vi går in med huvudnyckel. För att vi ska kunna komma in med huvudnyckel behöver du hänga en nyckel i tuben/kedjan innanför dörren.

Vid akuta fel, efter kontorstid, ska du ringa journumret 010-353 86 90. Akuta fel är sådana fel som innebär risk för personskada eller risk för större skada på fastigheten.

Exempel på akuta fel är:

  • Vatten strömmar från exempelvis en ledning.
  • Stopp i avlopp med stigande vatten.
  • Ingen värme under den kalla årstiden.
  • Helt strömlös lägenhet, skada på elledning.
  • Spisplatta kan ej stängas av.
  • Kyl, frys eller spis är helt ur funktion.

Exempel på icke akuta fel:

  • Kran droppar eller rinner.
  • WC-spolningen fungerar inte.
  • Problem med ventilation.
  • Ugn eller spisplatta fungerar ej.
  • Trasig tvättmaskin.
  • Spricka i fönsterruta.

Sidan publicerades 4 september 2025